Déclaration de protection de la vie privée

Introduction

Van der Valk Hotel Gent traite quotidiennement des informations sur les personnes. Van der Valk se conforme à la loi à cet égard. Van der Valk respecte la vie privée des personnes sur lesquelles elle reçoit des informations et les traite dans la plus stricte confidentialité. Dans la présente déclaration de protection de la vie privée, nous expliquons quelles données à caractère personnel Van der Valk traite, et à quelles fins. La présente déclaration s'applique également à tous les hôtels et restaurants Van der Valk qui relèvent de la responsabilité de Van der Valk Diensten Centrum BV, ainsi qu'aux sociétés affiliées. Elle ne s'applique pas au traitement des données à caractère personnel par des tiers, tels que les entreprises et/ou les sites Internet qui proposent des voyages ou des forfaits de voyage. Nous vous recommandons de lire attentivement cette déclaration de protection de la vie privée.

Van der Valk Hotel Gent, ayant son siège social Akkerhage 10 à 9000 Gent, numéro de TVA BE0699986048, adresse électronique: gent@valk.com, est le responsable du traitement et du stockage de vos données à caractère personnel. Si vous avez des questions sur le contenu de la déclaration de protection de la vie privée, veuillez-vous adresser à gent@valk.com.

Lorsqu'il est fait référence à « Van der Valk » ci-dessous, il s'agit de toutes les entités susmentionnées.

Confidentialité VV

Thank you for visiting the website of Van der Valk Hotels & Restaurants. This website is managed and maintained by Van der Valk Diensten Centrum B.V.

Our company address is: Stationsweg 91, Breukelen
Our VAT number is: NL813249624B01

Van der Valk respects the privacy of visitors to its site. We ensure that information that you make available to use is treated in confidence. 

If you visit our website...

You can visit our website without giving information about yourself to us. There are situations in which we do ask information from you, in order for example to correspond with your or to process a booking. If required we will inform you about the latest and most attractive offers via our e-mail service.

How will we use your personal details?

We will let you know at all times why we need your personal details and how we will use this information. Van der Valk will never make this information available to third parties without your express permission, except:

  • To third parties who are engaged for your stay, such as our hotels;
  • If Van der Valk is legally obliged to do so;
  • If this is required in order to protect the rights of Van der Valk service users or the rights of Van der Valk itself.

What will Van der Valk do with the details of my stay?

If you book a stay via our site, these details can only be used to process your booking in the best possible way and to get an idea of any supplementary wishes you have. These details help us to adapt the site and the product range to your wishes.

What will Van der Valk do with the details concerning competitions and offers?

If you respond to a competition or offer, we will ask for your name, address and e-mail details. These details will be used to process the offer, keep prize-winners informed and to monitor responses to the offer.

How does Van der Valk handle safety and quality?

We protect the quality and integrity of your personal information using the correct technical and organisational measures. This also means that we will always satisfy your request as quickly as possible to correct errors in your personal details.

We collect and register your details so that we can offer you an optimum service and process your booking in the best way possible. If required, we will inform you about the latest and most attractive offers via our e-mail service. We will treat your details with the greatest care. Under no circumstances will we provide your details to third parties. The details that you give us for booking a trip, or registering for a newsletter, are stored securely in our database. If you wish to de-register from our e-mail service, you can do this easily from within the newsletter.

How does Van der Valk use social media?

We use social media to promote our accommodation partners’ properties and to promote, improve and facilitate our own services. For example, we have integrated social media plugins into the Van der Valk website. So when you click on one of the buttons and register with your social media account, information is shared with your social media provider, and possibly presented on your social media profile to be shared with others in your network.

How does Van der Valk use guest reviews?

After your stay at any accommodation booked through us, you will be invited to submit a guest review. If you don’t want to be named on the review, it can be displayed online anonymously. By completing a guest review, you are agreeing that it can be displayed (as further described in our Terms & Conditions) on, for example, the relevant accommodation information page on our websites, in our mobile apps, in our social media accounts and in social apps, or on the website of the relevant accommodation or on our business partner’s website, to inform other travellers about the quality and services at the accommodation you stayed in.

Exercice des droits

Si vous souhaitez faire usage d'un ou plusieurs des droits énumérés ci-dessus, vous pouvez nous contacter à l'adresse électronique suivante nazareth@valk.com. Van der Valk se prononcera sur votre demande dans un délai de 4 semaines, à moins que nous vous fassions savoir dans ce délai que nous avons besoin d'un peu plus de temps.

Vos données à caractère personnel sont-elles traitées sur la base de votre consentement ? Vous disposez alors à tout moment du droit de retirer votre consentement. Tout retrait de votre consentement est sans préjudice de tout traitement antérieur fondé sur ce consentement.

   7. Responsabilité

Malgré le soin et l'attention portée à la gestion de ce site Internet, il est possible que ce dernier contienne des informations erronées.

Van der Valk Internet ne peut être tenu responsable des erreurs techniques ou éditoriales qui se produisent sur ce site Internet, ni des dommages consécutifs éventuels résultant de l'utilisation ou de l'indisponibilité temporaire dudit site ou des liens vers les sites Internet de tiers.

   8. Plaintes

Vous avez une réclamation concernant l'utilisation de vos données à caractère personnel ?

Dans ce cas, nous souhaitons attirer votre attention sur la procédure de plainte auprès de Autoriteit Persoonsgegevens.

Cet organisme est autorisé à prendre connaissance de votre plainte.

   9. Des questions ?

Avez-vous encore des questions ? Envoyez alors un courriel avec votre question à : gent@valk.com.

Cette déclaration de protection de la vie privée est conforme au Règlement général sur la protection des données. Nous nous réservons le droit de mettre à jour cette déclaration périodiquement. La nouvelle version sera publiée sur cette page.

Version février 2018